söndag 22 augusti 2010

Munken D


Munken D




Hej allesammans för första gängen får jag hjälpa HK med en liten rapport från lördagens resa.Vi hade samlats på skrotgården om en lite försenat. Detta då på grund av mitt arbete, som för dagen bestod av att vara jourhavande väderleks rapportör till de beryktade klubbmedlemmar i församlingen ingen nämnd ingen glömd som icke hafa kläder av galon.Resan gick genom ett naturskönt Södermanland på krokiga vägar for vi för bi Floda och dess ståtliga kyrka genom svampskogen i Fjellskäfte med dess lukt av kantarell ej att förväxla med munkens fotsvampsodör.En snabb sväng genom Hälleforsnäs och och lukten av gammalt stål och gamla smeder från brukets glansdagar  samt ett och annat mongo på gata där vid. Vi höll till vänster och lite till höger och lite rakt fram hamnade sedan vid  Ärla kyrka som vi i hastigheten for förbi. För att på sätt nå slutmålet Kjula dragstripp.Den förste man stöter på vid framkomst är givetvis den allt  för fete och flottige Mr Munk som i smyg lämnat sina vänner och begivit sig till munk bagar Jöns stånd för att i hemlighet försöka slå nytt rekord i munk ätning....Till saken hör är att Mr Munk är under hård kontroll av doktor Krall och är  strängeligen förbjuden att äta sådan föda. Då jag som god vän både med munken samt doktor Krall så har jag till uppgift att ha en viss kontroll över honom och nu fann jag honom så att säga med byxorna nere... och med skägget fult av socker.Efter ett samtal med munkbagare Jöns om mängden munkar som han sålt till denne man så kommer han troligtvis att sättas på hårdare diet än vad han tidigare gått på..Mängden munkar kommer att för bli en hemlighet mellan mig munken och hans läkare Dr Krall  Det jag kan säga att något rekord blev det ej för runt hörnet stod svenske mästaren Hutt Dounut munkarnas kung i ätning och flinade med socker långt ner på magen..Resten av dagen tillbringades i en dimma av bränt gummi och avgaser då ej  från munkens bakre regioner utan från de fordon som vi var ämnade att studera.....


Munkens gäng
Reporterns suck
 Munkens suck

Livsnjutaren reportern samt fånvaktaren

För HK av  PV- Arne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar