måndag 21 mars 2011

Fundersam

Jaha då är man lite fundersam.

Efter ett antal dagar i sjuksängen och i ett allmänt grinigt och ömkligt tillstånd. Då kommer  dagen då man känner sig lite pigg och alert och måste försöka att ansträng sig lite. I mitt fall består detta av pedagogiskt arbete på den kommunala inrättningen Katrineholms  praktiska skola inte allt för fysiskt ansträngande. Jag måste även försöka vara positiv vilket enligt många inte är min starka sida. Vad händer då den första dagen i friskhetens tecken.Huvudet böjt över en lapptopp och tjong nackspärr och inte nog med detta kroppen börjar åter kännas som gelé av feber.Kvällen kom slutligen och en rask promenad mot hemmet.Vad händer? Jag fick för satan stanna var tvåhundrade meter och ta luft hundra meter hemifrån och jag är på väg att ringa efter hjälp vad händer. Jag börjar bli fundersam. Samt vad fan skall man vara positiv för ,se hur det går....


HK.Jonsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar