onsdag 26 maj 2010

Luffaren Jönsson i kärret.

Då min eminente doktor Krall anser att jag skall idka friluftsliv för att som han säger du skall få tillbaka din vigör, så är jag hänvisad frisk luft i form av promenader i storskogen.För att mina vänner ej skall se detta så sker det i hemlighet en bit från stadens kärna.Men döm om min förvåning en dag i skogen så upptäcker jag att stora ingrepp har gjorts i denna oas.Tydligen så har vattenverkets tillsatte chef VVS.Werner fått någon släng av storhetsvansinne.Han har lurat i hela det socialdemokratiska anhanget i kommunen att vi borde ha nytt och friskt vatten taget från träsket bakom Försjö, för som han säger, vattnet kommer att sina i brunnarna i staden, sanna mina ord. Som en domedags profet har han skrämt hela kommunens invånare så till den milda grad att man har godkänt denna skövling av vacker natur. Man har inte bara skövlat skogen man har beredett stora gator i skogen där hänsyn till vildhallon, blåbär och svamp  ej tagits.Detta har nu fått till följ att Luffaren Jönsson i Försjö kärret ej hava någon föda då detta var en del av hans skafferi, även djuren han jagade har försvunnit, och brunnen bredvid hans  koja börjat sina.Vad skolen det bli av denne arme person man får hoppas att han beredes plats på fattighuset på Djulönäs som ägs VVS.Werners fru WC.Werner.

HK.Jonsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar