söndag 16 maj 2010

Sjösättningen

Jag är ägare av en båt en stor båt ,som kräver värme och omsorg.
Under några hektiska kvällstimmar har jag nu skurat, tvättat, och vaxat denna lyxkryssare .En av mina vänner Auktionsroparen LE.Ring som har ett förflutet som båtmaskinist har ställt sin dyrbara fritid och sina kunskaper om motorer till sitt förfogande för en del smärre justeringar på den stora motorn av märket Mercury.Då jag efter allt detta slit skulle sjösätta så bar det inte sig bättre att det gick inte, jag har ju ingen anordning för att frakta denna stora pjäs ner till Österdjulös havsbad 
så där stod man kvar på land och ett hot om vackert väder till helgen.Vad göra de flest av mina vänner har inga anordningar för att dra detta ekipage men en har det,TC-Evert jag ringer  på vinst och förlust då jag vet att denna man är strängt upptagen med resor och arbete.Döm om min förvåning han svarar och kan ställa upp, även då det är som nu fredagskväll. En timme senare så dyker han upp med sin amerikanska bil för att bistå mig med sjösättningen.Den långa resan gick bra och båten kom i sjön.Men båtfan gick som en kratta hur jag än gjorde så fick jag den inta att fungera jag svor och hade mig så. efter en timme gav jag upp låste båtfan gick upp på bryggan till en frysen TC-Evert som där stått och skrattat åt detta spektakel. Hur gick det sen då undrar ni .Jo på lördagen så åkte jag med båten i ett härligt sommarväder och vad det var för fel blir en hemlighet mellan mig och TC-Evert.Jag vill nu med detta tacka mina två vänner TC-Evert samt LE.Ring för ert stöd jag kommer att båtgälla er vid ett senare tillfälle........

HK.Jonsson

1 kommentar:

  1. Kommendör av 1:a graden: Fabrikör TC. Lave-mang24 maj 2010 kl. 11:04

    Som vanligt sitta vi här och insupa våran söndagsgrogg på verandan till loge 3 på stadshotellet i Skärblacka.Då vi alltid har högläsning från detta formidabla forum så förvånades vi av eran förträfflige vän TC-Evert! Vem är denne mystiske och mytomspunne vän? Vi voro väldigt tacksamma om vi kunna få en hänvisning till denne vän.Till saken hör att vi ska lägga om taket på stadshotellet här och behöver en hjälpsam man med en maximal automobil. Vi beder er att avslöja denne mans identitet!
    Med stor vördnad och respekt från Kommendanten på Loge 3.

    SvaraRadera