torsdag 28 oktober 2010

Satans jävla Torsdag

Arbete består av att på något sätt producera men på olika sätt. I mitt yrke så gäller det att producera kunniga hantverkare det är alltså kärnan i min verksamhet.För att uppnå god produktion så måste jag själv vara bekväm i  min roll, och på något vis skapa förutsättningar för min kärnverksammhet genom utbildning, alltså egen utbildning. Jag måste i så stor mån som möjligt skaffa mig kunskaper om ny teknik, samtidigt skall jag utveckla den verksamhet jag bedriver från de kunskaper jag tar in av ny teknik både vad gällande mjukvara samt hårdvara.Detta skall ligga som en röd tråd i min verksammhet dvs min egna utveckling skall löpa paralellt med  verksammheten. Men vad gör jag egentligen.08:25 jag väntar dom kommer dom gör inget jag suckar.09.35.Plockar undan stänger av och suckar igen.09.45.Kaffe vid datorn kontakt med föräldrar10.15 suckar pratar med kollegor om det sociala problemet som dykt upp.11.00.Lärare besök rundvandring med ny elev 11.30 Lunch i lunchrummet elever kommer och tjatar vill in i verkstaden en kvart för tidigt störande...12.00 ny lektion fungerar helt ok 13.10 plockar undan.13.20.Börjar skriva på ett protokoll praktiksammordnare kommer in och diskuterar börja känna mig stressad 13.40 fortsätter på protokollet.14.00. Måste förbereda nästa lektion14.20 Ny grupp i verkstaden som är ganska ny i vår verksamhet och behöver all uppmärksamhet tjat och krävande att jag skall vara hos alla samtidigt här behövs någon form av kloning för att göra alla till lags 15.30. får hjälp med städning, lektionerna är slut.15.40.Sätter mig i lärar rummet tittar på mailen omdömen skall in test av nytt system bråttom tycker de ansvariga..16.00 Åtgärdsprotokoll skall föras sätter mig och börjar fundera över dessa och de elever som jag har under mina vingar.16.30.Ger upp, går ut verkstaden och försöker fundera över ny teknik slutar med att jag städar och plockar med saker som inte är där de borde vara..17.00 dagen är slut.
När fan skall jag få tid till utveckling satans torsdag...
17.10 Llånar skolans svarv och fräs och tillverkar ett par distanser, utveckling, ny teknik, nja men djävligt avkopplande...

Projektet
Dag 4. Jag blir modern, på grund av en alltför fet röv så monterar jag en drevbroms den passar som en smäck
 HK.Jonsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar